Lila virágok

 

    Ez volt a barátnőm nagymamájának szülinapi tortája, így lett indokom megvenni a liliomkiszúró készletet. :P Nem bántam meg, azóta sokszor használtam már, azt hiszem bővítenem kell a sorozatot, mert több forma is nagyon tetszik. Ízét tekintve tiramisu volt, a kérés szerint a tetején legyen egy körlap, rajta virágokkal kirakva az évszám. Utálom, ha veszendőbe megy akár egy kis része is a tortának, ezért örültem, hogy egy kicsit púpos lett a tészta. A púpot levágva, kicsit megigazítva, és külön bevonva lett ez a torta tetején az emelvény.

    Az igazi időrabló dolog a kismillió virág elkészítése, de nagyon könnyű volt, igazán élveztem! Fehérrel kezdtem, bevontam a tortát, a leeső marciból virágok, majd kevés lila paszta, megint virágok, és így tovább, míg végül négy féle színmélység született. Bekevertem egy kevés porcukrot pár csepp vízzel, ez lett a ragasztóm, és a virágközepek pöttyei.





Igazi mütyűrködős, szöszmötölős kis meló, de azt hiszem végül nagy örömet sikerült vele szereznem, legalábbis a visszajelzés szerint. Aztán ennek a tortának is készült utódja, itt már nem virágokkal raktam ki a számot, hanem a lila "ragasztóval", és az emelvény egy sima marcipán körlap.




    Hihetetlen, de ez még húsvét tájékán készült, és olyannyira megtetszett a lila őrület, hogy az aprósütiket is ez díszítette. Kis linzerkosárkákat sütöttünk, benne tejszínes-tejporos-kókuszos krém, és a virágok, valamint  banános báránykák, ami lánykám ötlete. A sima kekszgolyót képzeljük el, csak kakaópor és rumaroma helyett összetört banán, némi olvasztott vaj, és kókusz került a porcukorral kevert kekszmorzsához. Frenetikusan finom! :))


Megjegyzések

  1. Nagyon szépek a lilavirágos tortáid!
    És a linzerkosárkák is nagyon aranyosak, főleg a barikásak!

    VálaszTörlés
  2. Ha egy biznisz egyszer beindul! Lassan kis lila virágokat dugdosol gyermeket uzsizacsijába is..)) Ezt ne mutasd meg neki, mert majd jön a kérdés: télleg, Anya miért ne?))

    VálaszTörlés
  3. Hehhe, ennyire nem vagyunk elborultak, csak egy csokorba szedtem a lilás sztorikat. :D (egyébként is, 10 évesen van keze-lába-szeme, szóval eltalál a hűtőig, meg eléri a szalvétát :P kegyetlenül hangzik? szerintem jó dolog, ha nem készítek mindent a keze ügyébe, sokkal önállóbb, ügyesebb, kreatívabb azóta) sőt! akár kisvirág alakú szendvicseket is gyárthat, feltéve, ha nem késik el suliból! :D

    VálaszTörlés
  4. Kegyetlen egy francot! Nagyon helyes! Eleve nem vagyok híve a gyereket debilként, meg fogyatékosként kezelni. Ha nix félrenevelve, feltalálja az magát!

    VálaszTörlés
  5. Névtelen3/03/2012

    Nagyon ügyi vagy!:-)))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése