Raffaello ízű szaloncukor (és a manduláról pár szó)



Szerintem már mindenki készített legalább egyszer ilyen házi utánzatot, ami tényleg csak nagy jóindulattal nevezhető Raffaello ízűnek, viszont nagyon finom! :))

Bár nem a legolcsóbb fajta, tekintve a tetemes mennyiségű tejport, ami anno gyerekkoromban még reális áron volt kapható, ám most, mikor a tej már tömegcikk és nincs szükség spájzolni, luxuscikké vált. Már nem alapvető élelmiszer, hanem kávéízesítő, illetve sütemény alapanyag, és mint ilyen, már élvezeti cikk, azaz luxuscikk. Az ára tükrözi státuszát. Néha azért belefér.

A szalonok receptje nálam:

20 dkg vaj (ez most tényleg nem más, csakis teavaj lehet!)
20 dkg zsíros tejpor
5 dkg kókuszreszelék finomabbra darálva
10 dkg porcukor
5 dkg fehér csoki reszelve
1/2 dl víz
----------------------------------
egy maréknyi balnsírozott (*forrázott, barna héjától megfosztott) mandula
kókuszreszelék a forgatáshoz

Nem főzök szirupot. Minek? A kevés vízben a normális porcukor és tejpor lazán felolvad. Azaz mindent összedobálok egy tálba, és a csapból folyó meleg víz (mind a fél deci) elég ahhoz, hogy összeálljon az anyag. Kicsit behűtöm, és már formázom is. Minden nudli közepébe egy szem mandula, hempergőzés, kész.

A mandula héjátlanításához viszont van pár mondatom. Sokat olvastam anno róla, és sokat is bíbelődtem. Ugyanis a mosogatóba állított tésztaszűrőbe tett mandulára öntött kevéske forró víz lepkefing, nagy szerencse kell hozzá, hogy kínlódás nélkül működjön a dolog. Nekem erre nincs időm, ugyanis brutális mennyiségű mandula kell ahhoz, hogy a marcipánigényemhez (a tortákhoz) igazodjak.

Na szóval. Mérd ki a mandulát, amennyire szükséged van, és tedd be a fagyóba a következő lépésig. (Én alapból ott tárolom a mandit, így tuti nem avasodik meg, hisz egyszerre 4-5 kiló mindig van itthon.) Egy lábosban forralj sok vizet.



 Mikor már rendesen zubog, akkor zúdítsd bele a mandulát. Várj egy percet, míg elkezd újra forrni, de ne tovább, mert a héj megszínezheti a magokat. Kanállal kiemelve látszik, hogy már ráncos a bőre.



Most az egészet szűrd le, és jéghideg vízzel öblítsd alaposan át. A héjak szinte maguktól csúsznak le a magokról. A kétszeres irdatlan hőmérsékletkülönbség alaposan elnyűvi a héjak ellenállását.



Már többször is kiadtam ukázba nagylányomnak a pucolás műveletét, ha mondjuk az anime-film elől szeretném elrángatni kicsit, és ha neki a 20 deka 3 perc alatt megvan, akkor tényleg működik. :))




Sok sikert, és Boldog Karácsonyt Mindenkinek!


Megjegyzések

  1. Nagylányod igen rendes akkor, ha feláll az animék elől! Régen én is függő voltam, most már csak a Japán utazás maradt az álmom :))) A szaloncuki meg isteni lehet, ha csak az egy kicsit is hasonlít a Raffelo-ra már jöhet (a Rafi olyan nagyon drága, meeh.)

    VálaszTörlés
  2. Én eleve ezt a módszert találtam anno a neten,úgyhogy másképp neki sem állunk :)
    Tuti,hogy működik de nálunk veszélyes a lányomra bízni,mert a héjából rögtön a szájába ugrál a mandula :D
    A Raffaellód nagyon guszta :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor te szerencsésebb voltál, vagy csak ügyesebben keresel. :D Eleinte ráborítottam a forró vizet, aztán később a szűrőt tettem a fazékba mandulástul, aztán végül már beleborítottam. A hideg vizes átöblítés az utolsó módosítás volt, túl gyorsan megszikkadt, így meg könnyebb. A dugi nassolásról tudnék én is mesélni, hát elképesztő, mire nem képesek! :))

      Törlés
  3. Hát először is: köszi a szaloncukor ötlete, ennek még én is neki merek állni...:)

    Másodszor: még nagyobb köszi a mandula-pucolásos trükkért!! Nem sok mandulát pucolok ugyan, de az utóbbi két alkalomkor vízhólyag is került az ujjamra, olyan elánnal szedegettem ki őket a héjukból a forró vízfürdő után...hiába, bénáknak is lenniük kell, ugye? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már miért lennél béna?? :D Cseppet sem! Szerinted az én első mandulapucolásos sztorim másképp zajlott? Kicsit sem! ;) Örülök, hogy ötletet adtam, Békés, Boldog Karácsonyt Kívánok Neked! :)

      Törlés

Megjegyzés küldése