Cinnamon roll cake, azaz fahéjas-csiga torta



Szerelmes lettem ebbe a süteménybe! Annyira lágy, édes, fahéjas! Abbahagyhatatlan! :)
Csak hogy éreztessem, milyen puha, a villa ezen a képen saját súlyával nyomódott bele, nem kellet rányomnom.

Tipikus amerikai süti, ami a "lustaság, fél egészség" egyik ínycsiklandó példája. Imádják ugyanis reggelire a még friss fahéjas csigát. Ez eddig oké. Hogy a házi a legfinomabb, az is tény. Hogy manapság egyre kevesebb ideje és/vagy energiája van a családanyáknak friss fahéjas csigát sütni, az nem kell részleteznem. 

Utánanyomoztam alaposan, és rájöttem, hogy a cukorimádó amcsik nagyon szeretik azt a verziót, hogy a még sületlen fahéjas csigákat egymás mellé ültetik tortaformába, (ahol a kelt tésztás tekercsek tölteléke fahéjas cukros vaj, elég sok), majd a még forró süteményre még cukormáz is kerül. Igen hosszadalmas, fárasztó sütemény, dagasztás, tekerés-töltés, kelesztés, mázazás, stb., stb.

Ezt egyszerűsítette le egy igen  kreatív háziasszony úgy, hogy az ízélmény megmaradjon, ám az elkészítés csak negyed óra legyen, plusz sütés.

A sütit aki a figyelmembe ajánlotta, és a kutatásra ösztökélt ezáltal: Sasó, a Sütök, főzök blog gazdája. Köszi! :)
Amely verziót végül elkészítettem, miután több keringő receptet is átnéztem, arányait összehasonlítottam, az ez volt. 

Avagy:

3 bögre liszt (sima, 2,5 dl-es)
1/2 teáskanál só
1 bögre cukor
1 csomag sütőpor (10 gramm)
1,5 bögre tej
2 egész tojás
1 csomag vaníliás cukor
1/2 bögre olvasztott vaj (10 dekás darab)

A száraz hozzávalókat egy tálban összekeverjük. Egy másik tálban a vajon kívül minden egyebet, amit aztán ráöntünk a szárazakra, és alaposan elkeverjük. Jöhet a vaj. Alaposan kikent tepsibe öntjük. (Az enyém 21*35 cm-es.)

Aztán:

1 bögre lágy vaj
1 bögre cukor (lehetőleg barna)
2 evőkanál liszt
1 evőkanál fahéj

Összedolgozva lágy vajkrémet kapunk, amit kis halmokban a tésztára dobálunk elszórva. Így:


Mellette a kis füzet egy naptár, az idei. Még van benne pár lap, aminek üres a hátoldala. :P Szerintem hasonlóan "Most nekem papírt gyorsan, receptet kell leírnom!" típusú emberkék találták fel a recept-naptárat. Ja, ezen vetettem össze a különböző arányokat, végül a bőségesebb mellett döntöttem. Nyilván.



Aztán egy késsel örvényeket húzunk, kissé márványosra keverjük az egészet. Ilyen lesz nagyjából:


Mikor ez megvan, 170 °C-on 30-35 perc alatt készre sütjük. Tűpróba fals lehet! Nem szabad kiszárítani! A széle szép aranybarna, de a süti puha. És jóval korábban burkolja be a  lakást a fenséges fahéjillat, mint hogy kész lenne. :))


Most, még forrón jöjjön a máz. (Ezt megfeleztem, mert azért ez már nekem is soknak tűnt!)

1 bögre porcukor
2,5 evőkanál tej
1 csomag vaníliás cukor

Rácsorgatjuk, várunk egy picit, hogy megkössön, addig csak nyeldekeljük a már sóvárgástól gyűlt nyálunkat. :D


Száradj már, száradj már mázacska, szeretném már felvágni! Sáláálá! :D



Az első 3 kocka, még melegen, és mint kiderült, így a legfinomabb! Ó, így maga a mennyország! :)


Megjegyzések

  1. Azt hittem csak én firkálom fel a recepteket a naptár üres hátoldalára :)

    A süti is jól hangzik ám! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Fincsi is nagyon! :) Talán azért a naptár, mert az nem kallódik el olyan gyakran, mint egy-egy papírdarab. Hát nem?

      Törlés
  2. Ó, ezt ki kell próbálnom, nagyon finom lehet! Köszi a receptet!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk kedvencünk lett, remélem nálatok is sikert arat! :)

      Törlés
  3. Simán ez is szerepelhetne egy naptárban :) Nagyon jól néz ki :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért is nem készítünk egyet? :) Mekkora buli lenne már! :)

      Törlés
  4. Hmmm....olyan kedvet csináltál a recepthez (amit a képek csak tovább erősítettek), hogy úgy érzem: most azonnal el kell készítenem!!!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajrá! :D Gyerekeim is már most leadták a további időpontokat, mikor muszáj lesz újrázni. :)

      Törlés
    2. Kedves Dina! Elkészült nálam ez a csoda süti és a bevezetődben egyáltalán nem túloztál a végerdményt illetően! Ez valami mennyei!!!!:)

      Törlés
    3. Jíííhaaa! :D Juj, ilyenkor olyan, de olyan boldog vagyok! :)) Ugye, hogy ugye? :) Köszzönöm a visszajelzést! :)

      Törlés
  5. Miért van az, hogy most ebédeltem de máris ennék valami finomat??? Kellett nekem ide benézni!!! :-DDD Ezt muszáj lesz kipróbálnom, köszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ú, Te ne tudd meg, mikor Erika közzétette, már aznap tiszta beteg voltam miatta! Végig éreztem a számban az íz ígéretét, és alig bírtam kivárni, hogy kész legyen! Beváltotta, amit vártam tőle! :))))

      Törlés
  6. Ma bukkantam erre a receptedre, már meg is sült. Hmmm .... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye? :D Imádjuk, mindig jöhet, egyszerűen fantasztikus! :)

      Törlés
  7. Én is elkészítettem, egyszerű és nagyszerű! Fahéjimádóknak pedig egyenesen kötelező darab! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megtaláltam, igen! :)) Annyira-de annyira, szóval már te is tudod, mennyire! :)

      Törlés
  8. Névtelen9/12/2013

    Az én próbálkozásom most sült, én a fahájas töltelékbe barna cukor helyett két jókora evőkanál mézet tettem. Szerintem nem rontja el.. és belekeverni is könnyebb szerintem, mert e méztől egy nyúlósabb folyékonyabb halmazállapotú dolgot kaptam, mintha cukorral lett volna, és villával kevertem bele. Valamint teljes kiőrlésű liszttel és nyírfacukorral készítettem a tésztáját, kíváncsi vagyok a végeredményre, mennyire jön fel így a tészta és mennyire lesz lágy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anonymus! Őszintén örülök, hogy átszabtad egészségesebbre a receptet, az ilyen kezdeményezések teszik több ember számára is élvezhetővé ezeket a remek sütiket! :) Mindenképpen meséld el, milyen lett, és hogy neked is határokat feszegette-e édesség tekintetében! :) (sokaknak túl édes, nekem pont jó, pedig én is csökkentettem a cukron, kíváncsi vagyok, te hogyan éled meg!)

      Törlés
  9. Névtelen11/19/2013

    Milyen lehet a porcukros öntet a végén tej helyett citromlével kikerve?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Savanyú. :) A fahéjas, édes töltelékhez nemigen passzol, bár kinek mi tetszik. Ha almát is dobálsz a tésztába apró kockákra vágva, és mondjuk citrom helyett narancslével oldod, akkor egész kellemes karácsonyi ízvilágot hozhatsz ki. Nem is rossz ötlet! :)

      Törlés

Megjegyzés küldése