Banánkenyér /Banana bread


Régen szemezgetek vele, legelőször Nigel konyhájában fedeztem fel, ő az a sármos úr, aki műsorában nyálcsorgatóan tud tálalni fenséges kajákat a kiskertjének sokszor mellőzésre ítélt alapanyagaiból. Egyik ilyen volt a már megbarnult, mások szerint kidobásra ítélt banán. Akkor sajnos nem írtam le a recit, de tudtam, hogy nekem ez kell. Kis idő múlva Nigella hasonló finomságot tett asztalra, ő mazsolával bolondította meg. A recept tőle van, a mazsola viszont sötét étcsoki kockáknak adta a helyét. 

Meglepődtem az első falatnál, valahogy szívósabb, gumisabb állagra számítottam a kinézete alapján, de kellemes csalódás volt, hogy omlós, lágy, szinte krémes állagú, isteni finom süti lett belőle. Már fotózni is féltem, tartottam tőle, hogy szétesik a szelet, mielőtt tányérra kerülne, itt ugyanis még meleg volt. Langyosan a legfinomabb ez is. :)

Banánkenyér

18 dkg liszt
1 tasak sütőpor
1 kiskanál szódabikarbóna
csipet só
12 dkg olvasztott vaj
15 dkg cukor
2 tojás
4 érett banán (minél barnább, annál jobb ízt ad)
5 dkg sötét étcsokoládé apró kockákra vágva
3-4 evőkanál rum

Az egészet tálba halmozzuk, a banánt nem késsel, hanem kézzel törjük darabokra, összekeverjük, és olajozott, zsemlemorzsával szórt királytorta formában megsütjük.

170°C-on 1 óra. Érintésre puha, tetején vékony roppanós réteggel. Tűpróbát egy középre szúrt fogpiszkálóval végezhetünk, ha tisztán bukkan elő, akkor vegyük ki a sütit. Én azonnal rácsra borítottam, 10 perc után leemeltem róla a formát, már ment is tálcára a kés alá. 

Jó étvágyat!


Megjegyzések

  1. Elkészült a blogkóstolóra. Nagyon finom lett, köszönöm a receptet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, ennek nagyon örülök! :)) Pusszancs!

      Törlés

Megjegyzés küldése