Csokoládés pilletorta



Zsuzsinál, a Teller-cake blogon láttam először, aztán végigsöpört pár blogon (Janka és Marka is "áldozatul"  esett a csábításnak) , nem véletlenül. Irdatlanul guszta, és a leírás sem hagy kétséget! Viszont elkövettem egy hibát. Mivel imádom a hasonlóan csupacsokis Mennyország sütit, ezt is azonmód, még langyosan kóstoltuk meg, és...nem. Nem azt hozta akkor, amit vártam tőle, Nyamm tortájának állagát, ízét kerestem. Nem, ez nem az. Viszont, behűtve, esti nasinak azért adtam neki még egy esélyt, és láss csodát, a rút kiskacsa elvarázsolt! :)) Hidegen viszont eszméletlen, sokkal jobb  az állaga, az íze, így már elnyerte méltó helyét a szívem csücskében! Köszi Zsuzsi! :)

Málnám ugyan nem volt, és most nem is azt kívántam meg mellé, hanem hozzá a frissiben eltett baracklekvár került. Mona és Tomi, újfent köszi a barackot, mesés lett! :) 4:1-es cukorarány, azaz a 8 kiló nettó gyümölcshúshoz 2 kg cukor ment (egy része barna nádcukor) és egy csipet aszkorbinsav, hogy nehogy megbarnuljon, mert azt kimondottan nem szeretem. Fél óra rotyogás közben botmixer egy kicsit, de úgy, hogy megmaradjon a jellege, gyümölcsdarabok úsznak benne, majd üvegekbe töltöttük, és fejjel lefelé hűlt ki.

Persze a fotó után jó pár kanál csurrant véletlenül a szeletre még. :D

A torta receptje pedig nagyon egyszerű:

20 dkg étcsoki
20 dkgvaj
10 dkg cukor
1,3 dl tejszín
4 egész tojás

A tojásokat egészben habbá verjük amennyire lehet, és hozzáöntjük a többi, előzőleg összeolvasztott és langyosra hűtött anyagot. Sütőpapíros formába öntjük, 170°c-on 45 perc alatt készre sül.
Én parázós alkat lévén 1/2 tk szódabikarbónát pöppintettem hozzá még, tuti, ami biztos, de el is maradhat.

Megragadnám az alkalmat, hogy ezzel a finom tortával kívánjak Hankkának nagyon boldog blogszülinapot!
Nézzetek körül nála, nagyon ügyes, rengeteg finomságot találtok az oldalán! Ja, és a hónap végéig még ti is csatlakozhattok a blogszülinapi játékához, sok szeretettel vár mindenkit! :)






Megjegyzések

  1. Nagyon guszta! De miért pille?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ez egy fantasztikus kérdés, Teller Zsuzsi, várjuk a válaszod! :D

      Törlés
    2. Szóval...mert egyszerűen ez a neve a könyvben, ahonnan kinéztem. :) Szerintem a lisztmentességére utalnak vele, valamint a bemutató leírás is erre utal: "Liszt nincs benne, könnyű, szinte elolvad a szájban, de mégis könnyen lehet szeletelni."

      Törlés
  2. Tényleg csodás ez a süti, a hétvégi buliba pont jó lesz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak jól hűtsd be előtte, tényleg nagyon fincsi úgy! :)

      Törlés
  3. Liszt nelkuli? Jol nez ki!!! Szerintem en is aldozatul fogok esni :p

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, liszt nélküli! Bár kalóriában azért jeleskedik rendesen! :D Hajrá Márti! :)

      Törlés
  4. Úúúú Dina, ez irtó jól néz ki :)

    VálaszTörlés
  5. Nyam-nyam... én nyáron is simán betolnék egy ilyet ;)

    VálaszTörlés
  6. Istenem, milyen gyönyörű, egy igazi buliban valószínűleg pillanatok alatt szétkapkodnák! :) Köszönöm, hogy velem játszol és köszönöm a dicsérő szavakat! :)

    VálaszTörlés
  7. Jujjj de guszta! :)

    VálaszTörlés
  8. Este már mi is szétkapkodtuk, várja is az ismétlést! :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése