Csokiszalámi SAD 22. forduló

Csokoládészalámi
A gasztroblogger találkozóra vittem ezt a finomságot, és azért épp ezt, mert Eszter kiírta a SAD (Süss!Alkoss!Díszíts!) 22. fordulóját, tehát kellett valami álarcos finomság.

Nálunk nagy kedvenc, bár most lányom lázad, mert tettem bele mazsolát is. :) Olyan kis lökött, külön jó benne néhol egy kis édes gyümölcsíz. Valamint, bár régi recept, most sikerült eltúloznom kicsit a kekszet, szóval a már javított verziót pötyögöm be. Igazából az alap mindig ugyanaz, csak most kapkodtam. A régi recept ugyanis annyi kekszet ír, amennyit felvesz, én pedig a már durvára tört kekszre borítottam, így aztán nehéz lett volna csökkenteni benne az adagot, szóval tessék kapkodás nélkül csinálni, és jó lesz! :D

Az alap nagyon hasonlít a Hideg Kutyához, nem véletlenül, csak a keksz a lényegi különbség.

25 dkg margarin (aha, mondtam, hogy régi recept)
10 dkg étcsokoládé, azaz egy tábla
1 zacskó pudingpor
1 egész tojás
20 dkg porcukor
2 evőkanál rum, vagy rumaroma érzés szerint

10 dkg durvára tört dió
40 dkg durvára tört háztartási keksz
mazsola, vagy más aszalt gyümölcs rumba áztatva, de ez el is maradhat

A már nem hideg margarint a tojással, cukorral, pudingporral összeolvasztjuk egy kis láboskában (kapkodók alacsony lángon, óvatosan, türelmesek gőz felett), vigyázva, hogy a tojást ne kapjuk meg. Tűzről levéve beletördeljük a csokit és hozzáadjuk a rumot. A nagy tálba halmozott kekszes diós keverékhez öntjük, összekeverjük. Ha már hűlt annyira, hogy szabad kézzel bele tudunk nyúlni, akkor két részletben folpack fólia segítségével szalámit alakítunk belőle, azaz két rúd lesz belőle. 

Én két fóliát húztam ki egymás mellé kicsi átfedéssel, hogy biztosan átérje, sőt tekerni is tudjam vele, formázás és betekerés után még lehet egyengetni a formáján, majd a két végét szaloncukorhoz hasonlóan megtekertem, és irány a hűtő. Hagyjuk egy pár órát békén, hogy alaposan kihűlhessen. Éles, lehetőleg nem recés késsel szépen szeletelhető.


 Ha a pudingporunk epres, vagy más pirosas színű, akkor szép árnyalatot ad a szaláminak, sőt, az íze is sokkal pikánsabb. :) Jó étvágyat!

Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :)  

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!

Megjegyzések

Megjegyzés küldése