Medvehagymás kéksajtos pogácsa

medvehagyma és kéksajt házassága
Linyah hozta el nekünk ezt a pogácsát a találkozóra. Nem vagyok nagy pogis, így hát nem vetettem magam egyből rá, de az illem úgy kívánta (na, meg a pocak), hogy mindenből tessék picit kóstolni, és úgy véleményt formálni. Na, de nem?

Azt kell mondanom, hogy valami egészen finom, különleges sütemény ez, olyannyira, hogy bár a medvehagymás felhajtást kissé túlzónak érzem néha, életemben először most vettem egy nagy csokorral, mert muszáj volt megsütnöm. Persze márványsajt is dukál mellé, ebből egy elég erős változatot kaptam, így kevesebbet tettem hozzá, így is szépen érezhető a kellemes csípős fanyar aromája.

Pikk-pakk készen van, nem kell keleszteni, hajtogatni, csak összegyúrjuk, szaggatjuk, és már süthetjük is. Alapból dupla adaggal kezdtem, de valószínűleg ezt is duplázni fogom legközelebb, annyira fincsi. :D

Így készítsd:

280 g liszt
2 tk sütőpor
1/2 tk szódabikarbóna
1 tk só
2 tk cukor
90 g vaj
100 g kékpenészes sajt (ezt feleztem, mert durva anyag, kezdők is tegyék ezt, vagy lágyabb ízvilágúból mehet a 200 g is)
egy csokor medvehagyma
240 ml natúr joghurt

A száraz anyagokat elmorzsoljuk a liszttel, jöhet bele a felaprított medvehagyma, az összemorzsolt sajt és a joghurt. Könnyedén állítsuk össze, ne kínozzuk halálra. :) Lisztezett felületen nyújtsuk ujjnyira, kis pogiszaggatóval szúrjuk ki, kenjük le tojással, szórjunk rá szezámmagot, vagy amit szeretünk, és 200-210°C-os sütőben 10-12 perc alatt süssük meg.

Porhanyós, puha, nagyon finom pogácsákat kapunk. Annyira finom illata van már nyersen is a tésztának, hogy az hihetetlen, és fura, de szép friss világoszöld a tésztája nálam. :D

Tavaszi zöld pogácsa
Próbáljátok ki, érdemes! :)

Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :) 

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!

Megjegyzések

  1. Amúgy is fontolgattam én is már az elkészítést, de olyan nagyon guszta lett a tiéd is, hogy most már tuti megcsinálom :-)

    VálaszTörlés
  2. Isteni lehet! Engem már a kép meggyőzött arról, hogy érdemes kipróbálni :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése