Pisztáciamarcipán házilag






Nem volt egyszerű. A Mozart minitortához kellett most, bár már egy ideje szemeztem vele. Szerettem volna, ha kizárólag pisztáciából készül, de rá kellett jönnöm, hogy túl olajos, eléggé nehéz kizárólag ebből marcipánt gyúrni. Hogy kezelhető, nyújtható legyen, dolgoztam hozzá mandulamarcipánt is. 

Nem akartam bolti marcipánt semmiképp, szerettem volna minden folyamatnak részese lenni, így hát vettem egy csomag pisztáciát (a boltban, hehe) és nekiálltam. Megpucoltam, és a belső héját amennyire lehet, ledörzsöltem. Maradt rajta kevéske, de mivel ehető (és finom is) annyira nagyon nem zavart. Kávéőrlővel porcukorral együtt finomra daráltam, vigyázva, hogy ne csapja ki belőle az olajat. Próbáltam azonos mennyiségű porcukorral összedolgozni (kipótolva a daráláskor hozzáadottat, azaz előre kimértem, és abból adagoltam a gépbe), de hamar beláttam, hogy ez nehéz falat. Szétesős, olajos, morzsálós, ezt ember ki nem nyújtja. Szóval jött a hős, a mandula. :) Így alakult végül, ha visszaszámolom a marcipánt és a hozzáadott porcukrot.

50 g finomra őrölt pisztácia
80 g finomra őrölt mandula
170 g porcukor

 Nem kellett hozzá víz, sem szirup, mert gyorsan összeállt. Viszont nem szabad sokat kínozni, gyötörni, mert dobja magából a zsiradékot. Csak finoman. :) Őrülten pisztáciás, erőteljes ízű, nem is kerülhetett volna jobb helyre, mint a Mozart minitortákba!

Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :)

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!

Megjegyzések

  1. Szinte érzem az illatát és az ízét..... Képzeld, pisztáciám van, nekem manduláért kell a boltba mennem. :-D Extrán kipróbálós!!!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése