Mézeskalács ízű karácsonyi muffin


Amikor megláttam a Tescóban ezt a kis übercuki muffinállványt, tudtam, hogy ez nekem kell. Akarom, és kész. Még csak drága sem volt, hiszen vastag kartonpapír. Most, hogy elfogytak a sütik, fiam apró, karácsonyi gipszfigurái sorakoznak rajta. 

A süti pedig csak úgy, a hangolódás miatt készült. Nem kellett sokáig kínálgatni. :)

A tésztához:

100g vaj
150 g cukor
3 egész tojás (nem hideg!)
1 vaníliás cukor
1/2 sütőpor
150 ml tejszín
200 g liszt
1 mokkáskanál  fahéj
2 mokkáskanál mézes fűszerkeverék
1 evőkanál kakaópor


A már nem hűtőhideg vajat habosra keverjük a cukorral, egyesével hozzáadjuk a tojásokat. Ha mindkét alapanyag szobahőmérsékletű, nem fog kicsapódni. Jöhet a vaníliás cukor, a sütőpor, fűszerek, kakaó. Keverjük bele a tejszínt, végül a lisztet. 12 darab lesz ebből az adagból. Aki szereti, tehet bele kis marék durvára vágott diót is, nagyon megdobja. :)

180°C-os sütőben készre sütjük. 


Mikor kihűltek, 70 g vajat kikevertem 70 g porcukorral, és egy kevés fahéjjal, ezzel domborítottam gömbölyűre a felszínüket. Egy vékony lap marcipánnal befedtem, amit kicsit "összekarcolásztam", és cukordíszekkel dobtam fel. Egy fél centivel nagyobb pogácsaszaggatónak nagyon örültem volna, talán nem bukkant volna elő itt-ott a krém, de ahogy tapasztaltam, ez csak engem zavart. :))


Ha nincs időnk mézeskalácsokat írókázni, kedves alternatíva lehet, hiszen hamar megvan. És nem mellesleg nagyon finom is. :) Boldogságos készülődést mindenkinek! <3


Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :)

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!









Megjegyzések

  1. Nagyon jó kis tartót szerváltál, a muffinok pedig tökéletesen ünnepiek. Nagyon szépséges, békés Karácsonyt Nektek!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése