Epres túrótorta sütés nélkül / Strawberry cottage cheesecake without baking


Á, ezt nem hagyhattam ki! Az ilyen jellegű tortáknak is kismillió változata van, elkészült nálam a saját szájízünknek megfelelő. Nagy sikert aratott, nem tartott sokáig, egyedül löki lányom nem evett belőle, mert "fúj, piros gyümölcs!" Sosem fogom megérteni! :D



Nagyon egyszerűen elkészíthető.

15 dkg omlós keksz (vagy háztartási) durvára darálva-törve
1 evőkanál holland kakaó
7 dkg vaj olvasztva

1 nagy pohár natúr joghurt + 1 dl tej
1 zacskó tejszínízű pudingpor
3-4 evőkanál porcukor ízlés szerint
25 dkg tehéntúró
pár csepp citromlé
1 csomag vaníliás cukor

25 dkg harsogó, mézédes eper
1 tasak piros tortazselé
 
Az alapot összegyúrjuk, 23 cm-es kapcsos tortaforma aljára nyomkodjuk, hűtőbe tesszük.

A krémhez az első három sort összekeverjük, sűrűre főzzük, langyosra hűtjük, majd mehet bele a maradék három sor. Igazából csak érzésre alkottam, legközelebb lehet, hogy lazítom 2-3 dl tejszín felvert habjával, de így krémesen is isteni volt.



Mosott, darabolt eperrel kirakjuk, egy tasak főzés nélküli piros tortazselével leöntjük, dermedésig hűtőbe tesszük. Valami mennyei, hűs, kellemes, csuda epres desszert.










Megjegyzések

  1. Nem lehet abbahagyni, folton ilyent sütnék én is. Gyönyörűszép!

    VálaszTörlés
  2. Hogy én ma pont ilyet akartam csinálni..........kitaláltad (k)
    aztán a végén csak bekapcsoltam a sütőt..........az eprek fagyasztva várják sorsukat.

    VálaszTörlés
  3. Annyira várom én is, hogy végre eper-szezon legyen, aztán még egy kicsit, hogy elviselhető árba kerüljön, de akkor aztán nincs megállás! :) A lekvárok közül is ez a kedvencem, a sűrű, masszív szamócalekvár, hmmmm... :)

    VálaszTörlés
  4. Csodaszép, és isteni finom is lehet! :) Sokunk kedvence az eper, én sem tudok betelni vele! :)

    VálaszTörlés
  5. Már ránézésre is látszik, hogy mennyei :)

    VálaszTörlés
  6. Az ilyen könnyen összedobható gyümölcsös tortákat mi is nagyon szeretjük! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése